Korrekt dressurridning - hvordan?

Arrangér en spændende tema-aften i jeres klub.

Foto (ridehesten.com)

Dressur er en spændende og inspirerende sport i konstant udvikling, og i Dansk Ride Forbund arbejder vi altid for at udvikling og hestevelfærd følges ad - rigtig ridning på hestens præmisser.

Vi er opmærksomme på den store interesse for dressuren - også når der forekommer episoder, der skaber debat. Derfor har vi produceret en video om korrekt dressurridning på alle niveauer – både i elevskolen og gennem hestens udvikling fra ungheste- til Grand Prix-klasser. Se en teaser på filmen her

Filmen kan blive en del af en spændende aften i jeres klub, hvor en af vores ambassadører kommer og give jer et interessant indblik i dressurens kerne med filmen som omdrejningspunkt. Der vil også være mulighed for at få besvaret spørgsmål og deltage i en god og konstruktiv debat. Vores ambassadører er et engageret korps af nogle af vores dygtige dressurdommere, og klub-arrangementet er tilrettelagt, så alle - ryttere, TD’er, dommere og frivillige – kan få en nyttig viden med hjem.

Ambassadørerne er: Grete Keller, Jesper Holst Hansen, Kurt Christensen, Niels-Erik Bøchmann, Vibeke Kjellerup, Charlotte Frederiksen, Leif Törnblad, Helle Krasnik Trolle, Susanne Baarup Christensen, Hanne Valentin og Helle Westh.

Selve filmen varer knap en time, og med foredrag, spørgsmål og debat vil hele arrangementet vare ca. 2½ - 3 timer.

Filmen er produceret i samarbejde mellem 5* FEI-dommer Leif Törnblad, Dream Sports Horses og Dressurudvalget. I den forbindelse skal rettes en varm tak til de medvirkende fra Falsterbo Horse Show, Broholm Rideklub, Ringsted Rideklub, Frederiksværk Rideklub og Noagaard Rideklub. Uden jer ville det ikke være muligt.

Der er indgået aftale med ambassadørerne om en kursusafgift på kr. 1.000 for hvert arrangement samt dækning af transport. Klubben forestår selv afregningen til ambassadørerne.

Dansk Ride Forbund yder et tilskud på kr. 500 til klubben for afholdelse af arrangementet.

Arrangementet kan bestilles her.

Glæd jer til at se filmen - den er flot og spændende og kan danne basis for alletiders klubaften.

Dansk Ride Forbund v. Dressurudvalget

Medicinering